Jedz i chudnij - KOKOSOWE KULKI

Zauważyłam, że lubicie moje propozycje na słodko "bez cukru", dlatego podzielę się dziś z Wami kolejnym pysznym przepisem z tej kategorii. Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam rafaello. Zawsze też lubiłam kokosową princessę. Jakiś czas temu zajadałam się bounty. Generalnie staram się nie jeść słodyczy, ale z moich upodobań wynika, że lubię smak kokosowy. Postanowiłam przyrządzić coś kokosowego na kształt rafaello, ale bez cukru. Mój wybór przyspieszył dodatkowo mocno dojrzały banan w koszyku z owocami, który już miał brązową skórkę (taki banan jest najsłodszy). Dlatego postanowiłam uratować banana i ucieszyć podniebienie. Przedstawiam Wam kokosowe kulki  :)

KOKOSOWE KULKI

Składniki na 24 sztuki:

1 duży dojrzały banan
1 jajko
50 g bardzo gęstego jogurtu naturalnego (2 łyżki)
50 g otrębów owsianych (ok. 5 łyżek)
150 g wiórków kokosowych
50 g mąki ziemniaczanej (ok. 2 łyżki)
24 migdały (łuskane) bez skórki

W misce rozgnieść banana z jajkiem, dosypać płatki owsiane i 100g wiórków kokosowych, jogurt i na końcu mąkę ziemniaczaną. Musi powstać zwarta masa, z której następnie należy formować kulki wkładając po jednym migdale do środka (można też migdały sobie odpuścić, mi smakują bez). Pozostałe wiórki kokosowe wysypać na płaski talerz i obtaczać w nich kuleczki. Przełożyć na tackę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec około 20 minut w temperaturze 160ºC (z termoobiegiem).

Po upieczeniu kulki nabierają lekko złocistego koloru, a w całym domu unosi się kuszący aromat. 


 
1 kokosowa kulka to ok. 74kcal, węglowodany: 5g, białko: 1g, tłuszcz: 5g

SMACZNEGO!

Etykiety: