poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Jedz i chudnij - ZAPIEKANE KWIATY CUKINII

Lato zmierza już ku końcowi, dni są coraz krótsze, noce coraz chłodniejsze, a wieczory coraz dłuższe.. Jak dla mnie idealna pora na gotowanie kolorowych, smacznych i zdrowych, późno letnich a nawet już jesiennych smakołyków. Lubię tą porę, kiedy dojrzewają jabłka, łatwo dostępne są cukinie, kabaczki, buraki, dynie czy moje ulubione śliwki. Bogactwo sezonowych warzyw i owoców skłania do przygotowywania dań kolorowych i kuszących oko. W moim wykonaniu dzisiaj danie na pozór skomplikowane i wymyślne, w rzeczywistości super łatwe i bardzo szybkie w wykonaniu - świetnie się nada na przystawkę przed jesienną obiadową ucztą czy małą przekąskę, zaskoczenie gości gwarantowane. Wykorzystałam kwiaty cukinii, które zerwałam w ogrodzie mojej mamy (bez problemu teraz można kupić w większości warzywniaków) i różnego rodzaju twarogowe serki. Zobaczcie co mi z tego wyszło:

FASZEROWANE KWIATY CUKINII


Składniki na 4 porcje:

8 kwiatów cukinii (powinny być świeże i rozłożone, żeby łatwo można było je zafaszerować)
100g serka Almette z ziołami
100g chudego twarożku
100g mozzarelli
1 biała cebula
2 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz, ulubione przyprawy do smaku
natka pietruszki
papryka, liście sałaty do dekoracji



Cebulę obrać, pokroić w drobną kosteczkę i podsmażyć na łyżce oliwy z oliwek. Puszysty serek Almette z ziołami wymieszać z chudym twarożkiem i startą na tarce mozzarellą, dodać podsmażoną cebulkę, doprawić solą i pieprzem, ewentualnie innymi ziołami (np. papryką czy bazylią).

Kwiaty cukinii opłukać, delikatnie osuszyć, nafaszerować masą serową i ułożyć w natłuszczonym (resztą oliwy z oliwek) naczyniu żaroodpornym. Piec 15 minut w temperaturze 180 stopni.

Delikatnie przełożyć na talerze (kwiaty są dość delikatne), posypać posiekaną drobno natką pietruszki i podawać. Masa serowa świetnie się też nadaje do faszerowania innych "jadalnych naczyń" np. papryczek.

Polecam wszystkim, którzy cenią sobie z jednej strony prostotę przygotowania, a z drugiej strony efektowność dania.


1 porcja to ok. 150 kcal, węglowodany: 4g, białko: 11g, tłuszcz: 10g

SMACZNEGO!


Tym przepisem biorę udział w konkursie Almette: