sobota, 14 czerwca 2014

Jedz i chudnij - PEŁNOZIARNISTY MAKARON z ŁOSOSIEM (z puszki) i FASOLKĄ SZPARAGOWĄ

Nie mam ostatnio czasu. Nie to żebym narzekała, bo lubię jak się dużo wokół dzieje, ale zdarza się, że brak czasu komplikuje nam dietetyczne postanowienia. Co wtedy, gdy na zrobienie obiadu mamy góra półgodziny? Wiele osób wybierze w takim wypadku jedzenie typu fast food, zamówi pizzę albo skoczy na kebaba, ale czy słusznie? Czy możemy usprawiedliwiać nasze dietetyczne błędy brakiem czasu? Nie wydaje mi się, bo żyjemy w czasach łatwego dostępu do produktów spożywczych wysokiej jakości - przy niewielkim udziale inwencji twórczej i w czasie krótszym niż dostawa pizzy możemy stworzyć pyszne, pełnowartościowe danie. Nie wierzycie? Zobaczcie sami poniżej.

Przyznam się Wam jeszcze, że przeglądając strony internetowe trafiłam na konkurs przygotowany przez markę Lubella i tym wpisem chciałabym w nim wziąć udział. Przedstawiam Wam super szybkie danie, wysokoenergetyczne dla sportowca czy po prostu osoby aktywnej z użyciem pełnoziarnistego makaronu pióra penne tej marki właśnie. Jeśli chodzi o makarony, to preferuję te pełnoziarniste z niższym indeksem glikemicznym. Białe rozgotowane kluchy mnie nie przekonują, ale takie pióra al dente z rybką, fasolką i papryczką... mniam!

PEŁNOZIARNISTY MAKARON z ŁOSOSIEM (z puszki) i FASOLKĄ SZPARAGOWĄ

Składniki na 4 porcje:

opakowanie makaronu Pełne Ziarno Pióra Penne (Lubella)
1 puszka (150g) łososia w oleju (może być też tuńczyk)
1 puszka (150g) łososia w sosie własnym
450g zielonej fasolki szparagowej (może być z mrożonki)
mała czerwona papryka
mała cebulka
łyżka oleju rzepakowego
sól
listki bazylii

Makaron ugotować al dente według przepisu z opakowania. Fasolę wrzucić na osolony wrzątek i gotować kilka minut. W międzyczasie pokroić drobno cebulkę, zeszklić ją na łyżce oleju, dodać pokrojoną paprykę, podsmażyć. Dodać rybę z puszki, doprowadzić do wrzenia. Na koniec połączyć z makaronem i fasolką, chwilę dusić pod przykryciem, żeby składniki się połączyły i uzupełniały smakiem. Podawać z listkami bazylii. Proste i szybkie, prawda?


1 porcja to ok. 525kcal, węglowodany: 73g, białko: 30g, tłuszcz: 11g

SMACZNEGO!

3 komentarze:

  1. Świetny przepis. Na pewno skorzystam, ale dam tuńczyka z puszki :)
    Przy okazji informuję, iż dotarł do mnie wygrany talerz. Jeszcze raz dziękuję za wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm… wygląda niebywale apetycznie! mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. kilka składników, a danie zachwyca!

    OdpowiedzUsuń