Jedz i chudnij - GOŁĄBKI z KAPUSTY PEKIŃSKIEJ z kaszą gryczaną i pieczarkami gotowane na parze

Lubicie gołąbki? Zauważyłam, że podobał Wam się mój poprzedni wpis z gołąbkami z kapusty włoskiej, dlatego chciałam Was dziś zaprosić na gołąbki z kapusty pekińskiej. Wyszły bardzo delikatne i smaczne, amatorom gołąbków polecam wypróbować. Ja zrobiłam farsz z dodatkiem pieczarek, jednak jeśli danie mają jeść małe dzieci, można ominąć grzyby, a użyć np. mięsa drobiowego. Tak naprawdę każdy farsz będzie tu pasował, eksperymentujcie, albo skorzystajcie z mojego przepisu:

GOŁĄBKI z KAPUSTY PEKIŃSKIEJ z kaszą gryczaną i pieczarkami na parze

Składniki na 4 porcje (12 gołąbków):

średnia kapusta pekińska (potrzebne jest 12 liści)
200g kaszy gryczanej
250g pieczarek
2 cebule
jajko
sól, pieprz do smaku
1  łyżka oliwy z oliwek (albo olej rzepakowy)

Do podania:
sos pomidorowy - puszka pomidorów 400g, bazylia, oregano, sól, pieprz (zagotować, chwilę podusić na małym ogniu  i zmiksować na gęsty sos blenderem)
4 liście sałaty lodowej
2 marchewki (pocięte w paski obieraczką do warzyw lub szpatułką do krojenia sera)

Kaszę gryczaną ugotować na parze (zgodnie z instrukcją) na sypko, można też tradycyjnie w wodzie. Cebulę pokroić w drobną kostkę, podsmażyć na łyżce oliwy z oliwek, dodać pokrojone w plasterki pieczarki, dusić aż wyparuje płyn.

W dużym garnku zagotować wodę i blanszować rozdzielone liście kapusty przez około minutę. Następnie liście wyciągnąć i osuszyć.

Przestudzoną kaszę wymieszać z pieczarkami i cebulą, wbić jajko, doprawić solą i pieprzem, wymieszać dokładnie.

Farsz nakładać porcjami na zblanszowane liście kapusty, zawijać i układać na sitku do parowania. Parować około 15 minut. Podawać z sosem pomidorowym i przybraniem według uznania (u mnie liście sałaty lodowej i paski marchewki - żeby marchewka była chrupiąca, po odcięciu paska warto wrzucić ja do lodowatej wody).



1 PORCJA to ok. 320kcal
węglowodany: 50g, białko: 13g, tłuszcz: 7g



SMACZNEGO!

Etykiety: