czwartek, 9 maja 2013

Jedz i chudnij - PASZTECIKI ze SZPARAGAMI

Szparagi są jednym z moich ulubionych warzyw, podobnie jak mojej niespełna dwuletniej córci (wcina szparagi, aż miło), dlatego często goszczą na naszym stole. Sezon szparagowy to dla mnie wspaniała okazja do eksperymentowania i tworzenia nowych dań z użyciem szparagów. Dzisiaj coś szybkiego i uniwersalnego - paszteciki - niezłe jako dodatek do barszczyku, ale wyśmienite także jako przekąska na ciepło lub zimno. Przygotowują się "pędzikiem" i są przepyszne, do tego efektownie wyglądają. Zachęcam do wypróbowania, jednak ostrzegam przed zjedzeniem dużej ilości - są niezwykle kuszące i trzeba się pilnować, żeby nie zjeść ich zbyt dużo (szczególnie jeśli jest się na diecie). Jeden to tylko 175kcal, ale 3 to już 525kcal. Wszystko jest dla ludzi, tylko w odpowiednich ilościach :)

PASZTECIKI ze SZPARAGAMI

Składniki na 12 pasztecików:

2 pęczki zielonych szparagów, albo jeden duży (ok. 36 sztuk) z odłamanymi końcówkami
375g (opakowanie) ciasta francuskiego light (jest znacznie mniej kaloryczne od tradycyjnego)
2 łyżki pesto (ja użyłam z suszonych pomidorów)
6 cienkich plastrów szynki prosciutto
60g drobno startego sera parmezan

Szparagi ugotować z osolonym wrzątku przez 5-6 minut (aż zmiękną), następnie odcedzić. Zamiast gotować można je zgrillować przez kilka minut na grillu elektrycznym.

Ciasto pokroić na 12 kwadratów, ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i każdy kwadrat posmarować (maznąć) na środku pesto. Szparagi podzielić na 12 porcji (po 3), zawijając każdą w ½ plasterka szynki prosciutto (najczęściej są długie, ale można też użyć większej ilości prosciutto, wtedy paszteciki będą bardziej „treściwe”). Następnie ułożyć po przekątnej na każdym kwadracie ciasta, posypać serem i złożyć przeciwne boki kwadratów do środka. Piec 15-20 minut (do zrumienienia) w piekarniku nagrzanym do 220ºC. Można posmarować po wierzchu mlekiem (ja zawsze zapominam).


1 PASZTECIK to ok. 175kcal, węglowodany: 13g, białko: 8g, tłuszcze: 9g


SMACZNEGO! 

5 komentarzy:

  1. a gdzie takie francuskie ciasto light dorwać? :)
    ubóstwiam szparagi <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Lidlu jest i zdaje się że w Auchan też (ale co do auchan, nie jestem na 100% pewna), różnica to ok. 100kcal w 100gramach (100g tradycyjnego ciasta francuskiego to ok. 430kcal, a light - 310kcal).

      Usuń
  2. Wygląda pysznie :)
    Pani Dietetyk mogłaby mi Pani napisać, gdzie prawidłowo powinno się mierzyć obwód brzucha? Talię wiem, że się mierzy w najwęższym punkcie nad pępkiem (ok. 1cm-2cm), a jak to wygląda w okolicy brzucha (tzw. oponki)? Ile cm poniżej pępka powinno się mierzyć brzuch? Nigdzie nie umiem znaleźć konkretnych informacji... Może Pani byłaby w stanie odpowiedzieć na moje pytanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe pytanie :) i chyba nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Zależy od budowy, gdyż brzuch mierzymy w najszerszym miejscu. Proponuję lecieć od talii w dół poszerzając obwód centymetra, aż "obręcz" przez brzuch przejdzie :)

      Usuń