środa, 20 marca 2013

Jedz i chudnij - SEROWE KOSZYCZKI pachnące wiosną

Dziś pierwszy dzień astronomicznej wiosny! Wiosna astronomiczna rozpoczyna się w momencie równonocy wiosennej i trwa do momentu przesilenia letniego, jak dziwnie by to nie brzmiało, w tym roku wypada to właśnie dzisiaj :)

Z tej wspaniałej okazji, zachęcam do zjedzenia pierwszego w tym roku wiosennego śniadanka. Jako, że dzień jest wyjątkowy, to i śniadanie takie być powinno. Świętujmy zatem nadejście wiosny astronomicznej wiosną na talerzu, wyczekując z utęsknieniem wiosny za oknem.

Koszyczki serowe bardzo łatwo przygotować, zastąpią miseczkę na sałatkę, surówkę, plasterki wędliny, jajko, cokolwiek nam przyjdzie do głowy - wyglądają apetycznie, są chrupiące i smaczne. Może nie są niskokaloryczne, ale taki dzień jak dzisiaj zdarza się raz w roku, dlatego małe odstępstwo od diety jest wręcz wskazane. Kluczem jak zawsze jest umiar. Myślę, że mogą być także świetnym dodatkiem do wielkanocnego śniadania.

KOSZYCZKI SEROWE

Składniki na 4 koszyczki:
150g parmezanu

Dodatki:
garść mixu sałat
2 jajka
kilka koktajlowych pomidorków
łyżka oliwy z oliwek
przyprawy (np. do kuchni włoskiej, co kto lubi)

Parmezan zetrzeć na małych oczkach. Rozgrzać teflonową patelnię i rozsypać na niej ser w okręgi o średnicy ok. 10cm. Poczekać aż się rozpuści, przełożyć za pomocą drewnianej łopatki na odwrócone do góry dnem szklanki. Poczekać aż ostygną i stwardnieją. Łatwizna, prawda?

Jest jeszcze jeden sposób - roztopienie okręgów sera ułożonych na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w piekarniku - wystarczy 3 minuty i piekarnik rozgrzany do 180 stopni. Okrągłe serowe placki odwracamy (można nawet z papierem do pieczenia) na szklanki odwrócone dnem do góry formujemy koszyczki i czekamy aż ostygną i stwardnieją.

Każdy może wybrać metodę, która będzie dla niego wygodniejsza, łatwiejsza lub po prostu subiektywnie lepsza - moje koszyczki powstały na patelni.

Zawartość tych smakowitych serowych miseczek to sprawa indywidualna.W moich serowych koszyczkach znalazło się kilka liści różnych sałat, ćwiartki jajka, pomidorki koktajlowe, kropla oliwy i przyprawy. Można też zjeść z pełnoziarnistym tostem.


1 serowy koszyczek (bez zawartości) to ok. 170kcal, 15g białka, 12g tłuszczu



SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Jakie kolorowe!Takie śniadanie to ja bym z chęcią zjadła :)

    OdpowiedzUsuń