Jedz i chudnij - CIASTECZKA SEROWE z JABŁUSZKIEM

Nie wiem czy ktoś z Was miał kiedykolwiek okazję skosztować rurek serowych - moja mama piecze najlepsze rurki w świecie. Na pozór z serem nie mają nic wspólnego, bo w rureczce jest marmolada, ale faktycznie ciasto jest zrobione w 1/3 z białego sera (stąd pewnie ich nazwa). Rurki wybitnie kojarzą mi się ze świętami i rodzinnymi okazjami, są przepyszne. Niestety ogólny bilans kaloryczny takich tradycyjnych rureczek nie wygląda najlepiej - są tłuste, słodkie i ciężkie. Zainspirowana świątecznym obżarstwem i świeżo przypomnianym smakiem tradycyjnych rurek serowych, postanowiłam troszkę zmodyfikować przepis mamy i nieco je odchudzić. Tak więc mąkę białą zastąpiłam pełnoziarnistą, słodką marmoladę jabłuszkiem posypanym cynamonem, a tłusty twaróg odtłuszczonym serkiem typu philadelphia. Prawdę mówiąc nie wierzyłam, że coś z tego wyjdzie, a efekt przerósł moje oczekiwania - nie ma już połowy blaszki.


CIASTECZKA SEROWE

Składniki na 48 ciasteczek:

250g mąki pszennej pełnoziarnistej
 
250g zimnego masła
250g twarożku/serka typu philadelphia light
4 jabłka
cynamon
dekoracja: jajko i gruby cukier - może być brązowy



Z mąki, startego na tarce masła i twarożku wyrabiamy ciasto. Owijamy go w folię spożywczą i chłodzimy w lodówce przez około godzinę. W tym czasie obieramy jabłuszka i kroimy je na ćwiartki, ósemki, a nawet szesnastki i posypujemy cynamonem. Gdy ciasto się schłodzi rozwałkowujemy go cienko (ja podzieliłam na 2 części, żeby mi było wygodniej rozwałkować) i wycinamy szklanką okrągłe placuszki. Na każdym kółeczku kładziemy plaster jabłka, zginamy na pół, pędzelkiem smarujemy odrobiną roztrzepanego jajka i posypujemy grubym cukrem. Pieczenie trwa 20 minut w 180°C. Ciasto dobre jest też do wykonania ciasteczek o różnych kształtach bez nadzienia.


1 ciasteczko to ok. 72kcal, węglowodany : 5g, białka: 2g; tłuszcze: 4g




 


SMACZNEGO!

Etykiety: