poniedziałek, 26 listopada 2012

1500 kalorii - DZIEŃ 1


Zgodnie z zapowiedzią zamieszczoną w dniu wczorajszym, mam przyjemność przedstawić dietę 1500 kalorii według mojego wykonania i pomysłu. Tak jak wspominałam, dieta 1500 kalorii nie musi oznaczać nudy na talerzu. Nie zamierzam też chodzić głodna - dlatego dzielę te 1500 kalorii na 5 niewielkich posiłków, w regularnych odstępach czasu. Liczne badania pokazują, że osoby jedzące często niewielkie ilości jedzenia mają lepszą przemianę materii, układ pokarmowy nie jest tak obciążony jak u osób, które jednorazowo spożywają dużą ilość kalorii. Najwłaściwiej jest też odżywiać się regularnie, zapobiegając napadom głodu i przejadaniu się, aby go szybko zaspokoić.

8:00 śniadanie

2 kromki chleba żytniego, pełnoziarnistego ze słonecznikiem upieczonego przez moją mamusię (70g), rolada ustrzycka (18g), żywiecka z indyka (8g), 200g pomidorków koktajlowych, odrobina masełka

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, warto zjeść solidny posiłek, by mieć energię na cały dzień.


ok. 260kcal, b: 12g, t: 9g, w: 30g, 3WW



11:00 drugie śniadanie

200g jogurtu naturalnego + 25g muesli

Muesli najlepiej zrobić samemu - wtedy mamy pewność co znajduje się w środku. Jeśli nie mamy czasu, ani ochoty na samodzielne robienie muesli, warto chociaż spojrzeć na etykietę. Najlepiej by składniki były jak najbardziej naturalne, czekolada, kandyzowane owoce i cukier dyskwalifikują taki dodatek.

ok. 220kcal, b: 9g, t: 7g, w: 27g, 2,5WW


14:00 obiad

Razowy quiche z łososiem i brokułem - 1 porcja

Quiche to rodzaj wypieku w formie placka składającego się z kruchego ciasta i nadzienia warzywnego zalanego jajeczno-śmietanową masą.
W mojej wersji - ciasto jest razowe, a śmietana w połowie zamieniona na mleko. Farsz jest super zdrowy - łosoś i brokuł zalany koperkową masą - pychotka!

ok. 375kcal, b: 25g, t: 10g, w: 41g, 4WW


17:00 podwieczorek

Sałatka z dyni z bakaliami i jogurtem

Jesienią dynia ma najwięcej wartościowych składników - dlatego warto włączyć ją do diety. Poprawia koloryt cery (zawiera dużo karotenu), chroni przed trądzikiem i likwiduje zmarszczki. Sałatka z tego warzywa to pyszna przekąska.



ok. 270kcal, b: 8g, t:15g, w:30g, 3WW



19:00 kolacja

3 kromeczki chleba razowego ze słonecznikiem (ok.100g), sałata, wędlina drobiowa i 75g rzodkiewek (tyle mi zostało)

Kolacja powinna zawierać węglowodany złożone. Jest to ostatni posiłek przed dlugą, nocną przerwą w dostawie pożywienia, dlatego warto zadbać by zaopatrzyć organizm w węglowodany, które długo będą dostarczać organizmowi energii.

ok. 270kcal, b: 12g, t: 4g, w: 35g, 3,5WW

Razem wyszło 1400kcal, ale przy okazji spadku cukru wypiłam 100ml soku jabłkowego, czyli jakieś 50 kcal. Napoje także należy uwzględniać w diecie, bo te słodkie dostarczają również kalorii. Poza tym, nie będę aż tak skrupulatna, 50 kalorii w tą czy w tamtą niewielką robi różnicę :)

A! Byłabym zapomniała, jeszcze wyjaśnienie dotyczące skrótów. Nie każdy przecież musi wiedzieć, że w to węglowodany, t to tłuszcze, b to białka, a WW to wymienniki węglowodanowe (to specjalna jednostka określająca ilość węglowodanów w potrawie głównie dla diabetyków)

No i co? Czy takie menu wygląda jak głodowa dieta? 

Przepisy na quiche i sałatkę dodaję w zakładce - Jedz i chudnij :)

2 komentarze:

  1. Ja chcę zbudować masę więc będę jeść 1500 kcal +owoce i warzywa. Ja dziś zjadłam całą wielką paczkę pomidorów koktajlowych jak Ty na śniadanie :). Jutro na śniadanie owsianka na mnie czeka z płatków owsaianych górskich.

    OdpowiedzUsuń