sobota, 18 sierpnia 2012

Dekalog zdrowego odżywiania

ZDROWIE to uśmiech na twarzy!
ZDROWIE to chęć życia!
ZDROWIE to sprawność fizyczna!
ZDROWIE to chęć do pracy!
ZDROWIE to radość ducha!
ZDROWIE to brak bólu w ciele, a w duszy wesele.

mówić o zdrowiu można wiele..
jednym zdaniem - w zdrowym ciele zdrowy duch


1. Nie pij alkoholu. Żadne używki nie służą zdrowiu.














2. Ograniczaj spożycie soli.













3. Pij wystarczającą ilość wody.
 














4. Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy.
















5. Mięso spożywaj z umiarem.





6. Dbaj o różnorodność spożywanych produktów.


7. Strzeż się nadwagi i otyłości, nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej.


8. Spożywaj codziennie co najmniej 2 szklanki mleka (mleko można zastąpić jogurtem, kefirem i częściowo żółtym serem.



9. Ograniczaj spożycie tłuszczów (w szczególności zwierzęcych), a także produktów zawierających dużo cholesterolu i izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych (utwardzane tłuszcze roślinne występują głównie w twardych margarynach, słodyczach i gotowych wyrobach cukierniczych).


10. Ćwicz regularnie. 

4 komentarze:

  1. A dlaczego ograniczyc spożycie mięsa ? Toć mięcho to samo zdrówko, czy się mylę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze zależy jakie mięcho :) Jeśli codziennie ktoś zjada wieprzowego schabowego, to na pewno nie jest to zdrowe. Chodzi o ilość, jakość, a także sposób przyrządzania. Spójrz na piramidę zdrowego żywienia, podstawą piramidy są produkty zbożowe (pełnoziarniste pieczywo, makarony, kasze itd), następnie warzywa i owoce, a dopiero później gdzieś między serkiem, jajkami i rybami jest mięsko.

      Zjadamy za dużo wędlin (które są pompowane chemią), kiełbas, przetworów mięsnych, no i wieprzowiny, która jest bardzo tłusta i o tym mowa, by ograniczać :)

      Usuń
  2. Nie ma to jak odpowiednio zilustrować przekaz.:)

    OdpowiedzUsuń